Tworzenie wypowiedzi pisemnej (dla ósmoklasistów)


Zapewne dobrze wiesz, jak ciężko wyćwiczyć z uczniami sprawne przelewanie myśli na papier i to jeszcze w języku angielskim. Oczywiście umiejętność pisania poprawia się z czasem. I jednym ze sposobów ćwiczenia tej sprawności jest nauka... na błędach.

Przygotowałam zadanie, które zawiera przykładowe fragmenty poleceń z zadań otwartych sprawdzające tworzenie wypowiedzi pisemnych egzaminu ósmoklasisty. Przeczytaj polecenia oraz popraw zdania, które nie zostały prawidłowo sformułowane: zdanie jest nierozwinięte lub użyto niewłaściwych struktur leksykalno-gramatycznych. Zadaniem ucznia jest również użycie „bogatszego” określenia aby uniknąć słów o wysokim stopniu pospolitości, np. dobry, fajny itd.



Plik pdf możesz pobrać tutaj:





Komentarze

  1. czy znajdę gdzieś przykładowe odpowiedzi do wypowiedzi pisemnej oraz do zadań ze znajomości środków językowych? chciałabym zadać uczniom do samodzielnych ćwiczeń

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydatne opracowanie. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Od zawsze wiadomo, że uczniom najwięcej problemów sprawia osiągnięcie dobrego wyniku na egzaminie z matematyki. To dlatego coraz większą popularnością cieszą się korepetycje z tego przedmiotu.
    https://www.giganciedukacji.edu.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ósma klasa? Najlepszy czas na naukę. Tak jest często, że ewentualne braki w edukacji ze szkoły podstawowej ciężko już nadrobić w liceum i to z jaką wiedzą kończymy pierwszy etap edukacji ma duży wpływ na to jak będziemy sobie radzić dalej. I w liceum i na studiach. A można już wcześniej pomyśleć o kierunku studiów, można sprawdzić online jakie są prowadzone na https://wseiz.pl/ . To jedna z uczelni w Warszawie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Znajomość środków językowych (dla ósmoklasisty)

Present Simple vs. Present Continuous - board game

Zaimki