Story Cubes - otwórzmy się na rozmowę!


Chyba już każdy nauczyciel słyszał o Story Cubes! Kostki z rewelacyjnymi ilustracjami pomogą w rozwinięciu nie tylko wyobraźni naszych uczniów, ale również pomogą przećwiczyć konstrukcje gramatyczne i rozwiną zasób słów. Na rynku znajdziecie wiele tematycznych Story Cubes wydawnictwa Rebel. Ostatnio nabyłam również takie kostki w Tigerze (ulubionym sklepie wszystkich nauczycieli). 
Jak grać?
Past Simple - uczeń rzuca po jednej kostce i tworzy zdanie na postawie ilustracji na niej. Może to być skojarzenie z czymś co przedstawia obrazek. Przy większej ilości uczniówmw, każdy po kolei kontynuuje opowieść dodając swoje zdanie. Jest to idealne ćwiczenie na powtórzenie irregular verbs.
Można wyrzucić wszystkie kostki na raz i zbudować piękną historię wykorzystując czasy Past Continuous lub Past Perfect



For example: Before princess saw a frog, she had played board games. The princess and the frog went to the bar and drank beer. 



Conditionals! A czemu by nie? Ze Story Cubes możesz utrwalić okresy warunkowe. 




First Conditional: if the dragon sees the cat, it will run away and hide in the tower.
Second Conditional: if the dragon saw the cat, it would call for help. (I know, but it's creative :D)

Nauczyciel może również poprosić ucznia o zbudowanie zdań używając spójników:
kontrastu: but, although, despite, however..
przyczyny/powodu: becasue, due to, so, as a result
Although the dragon was scary, the cat didn't hide in the tower.

Oraz użyć bezokolicznika celu.
The cat went to the tower to hide. 

Kostki sprawdzą się również przy ćwiczeniu pytania: What are you going to do next summer/later? Uczeń używa konstrukcji czasu przyszłego be going to

Jak już rozmawiać to z rozmachem! Story Cubes mogą być również użyte do improwizowanego dialogu na wybrany przez Ciebie temat. 
For example; 
- Did you see a cat in a tower?
- No, I didn't. But I've seen a cat. Do you know where is my phone?

A to tylko wierzchołek góry lodowej możliwości tych uroczych kostek! W zależności jaki rodzaj tematyczny wybierzemy, możemy mówić i opowiadać dosłownie o wszystkim. 





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Znajomość środków językowych (dla ósmoklasisty)

Tworzenie wypowiedzi pisemnej (dla ósmoklasistów)

Present Simple vs. Present Continuous - board game